fbpx
Gry bez prądu

Gry bez prądu

Polkowickie gry bez prądu na facebooku

 

Monster Slaughter: Horror w głębi lasu

Monster Slaughter: Horror w Głębi Lasu to gra planszowa, w której gracze wcielą się w potwory wyjęte żywcem z horrorów z lat 80.! Każdy gracz pokieruje jedną z potwornych rodzin, między innymi Wilkołakami, Wampirami czy Koszmarami. Ich zadaniem będzie wtargnąć na organizowaną przez studentów imprezę i napełnić żołądki… gospodarzami!

Rozgrywka toczy się na planszy, reprezentującej trójwymiarową chatę. Do wersji podstawowej gry dołączony jest dodatek Szopa na Narzędzia, modyfikujący i rozwijający zasady gry. Oprócz tego w ręce graczy trafi zestaw 8 scenariuszy do gry!

Monster Slaughter: Horror w Głębi Lasu czerpie z najpopularniejszych horrorów ubiegłego wieku. Przerażające bestie i ich spanikowane, szukające ratunku ofiary to hołd złożony klasykom kina gore. Jeszcze w tym roku gracze będą mogli poczuć na własnej skórze, co to znaczy dreszczyk strachu!


Zombicide: Zielona Horda

Następca Czarnej Plagi nadchodzi! Zombicide: Zielona Horda to brutalna rozgrywka w świecie średniowiecznego fantasy, które tym razem pełne jest zainfekowanych orków i goblinów. Zielone zagrożenie jest nie tylko silniejsze, ale też potrafi gromadzić się w masywną hordę! Zombicide: Zielona Horda to kooperacyjna gra o przetrwaniu do sześciu graczy w świecie pełnym nieumarłych przeciwników!

Orkowie i ludzie nigdy nie mieli łatwych relacji. Pogranicze między obiema grupami było regularnym miejscem konfliktu, ponieważ obie strony miałyby wtargnąć na terytorium drugiej strony. Ale coś nowego przetoczyło się przez granicę. Ci, którzy przeżyli plagę zombie, będą mieć cały szereg nowych problemów, z którymi będą musieli sobie poradzić, jeśli będą chcieli dalej przetrwać.

Zombicide: Zielona Horda to samodzielna kontynuacja serii Zombicide: Czarna Plaga. W nim gracze pracują wspólnie, przyjmując rolę Ocalonych z wybuchu zombie. W każdym scenariuszu kampanii mają różne cele do zrealizowania i muszą wykorzystywać nowe strategie w pokonywaniu tego potężnego, nowego, zielonego zagrożenia. Zombie orkowie uderzają mocniej niż ludzka odmiana i zawsze pojawia się groźba, że cała horda zombie zostanie natychmiast uwolniona na planszy. Jest to wyzwanie, przed którym ludzkość nigdy nie stanęła. Kto przetrwa i co z nich zostanie?  


Tajniacy

Laureat nagrody Spiel des Jahres 2016!

Dwie drużyny, którym przewodzi dwóch Szefów Wywiadu, próbują jak najszybciej nawiązać kontakt ze wszystkimi swoimi agentami. Problem leży w tym, że Szef Wywiadu może podawać swojej drużynie tylko jedno hasło na turę, którym powiąże ze sobą kilka widocznych dla wszystkich kryptonimów. Drużyna musi domyśleć się, który z prezentowanych kryptonimów należy do agentów ich drużyny, omijając cudzych agentów. Ale uwaga! Jeden z kryptonimów należy do zabójcy…

Hasła są wieloznaczne, skojarzenia również – owocuje to rozgrywką pełną śmiechu i emocji. Szefowie Wywiadów mogą co prawda komunikować się ze swoja drużyną, używając tylko jednego skojarzenia na turę, ale drużyna może dyskutować do woli, wspólnie decydując, które hasła pokaże swojemu Szefowi. Szef Wywiadu nie może się niczym zdradzić i przez cały czas musi zachować kamienną twarz, co nie jest takie łatwe! Zwłaszcza gdy po pierwszych prawidłowych domysłach, drużyna zaczyna zbaczać na niebezpieczne wody…

Dlaczego pokochasz tę grę?
Nie bez powodu Tajniacy podbili serca graczy na największych targach gier planszowych w Essen 2015!

Dzięki zmiennym układom kart na stole (400 haseł), wielu kartom kluczy (40), które mogą być rozpatrywane na cztery sposoby, każda rozrywka jest inna i stanowi nowe wyzwanie dla wszystkich graczy.
Sprawia to, że w Tajniaków można grać nieustannie przez godzinę i dłużej, bez zmęczenia czy znużenia rozgrywką.
Dwie dostępne role – Szefa i członka drużyny – to inne zadania, inne wymagania. Obie są bardzo satysfakcjonujące.
Łączenie losowych słów skojarzeniami, które drużyna ma odgadnać, jest niezłą gimnastyką umysłową i zmusza do szukania haseł, które w kreatywny sposób zainspirują drużynę.
Do gry zaprosić można większą niż zazwyczaj liczbę graczy, co sprawia, że gra świetnie sprawdza się na imprezach.


Sabotażysta

Gracze wcielają się w rolę kopaczy poszukujących bryłek złota w głębokich tunelach wijących się w trzewiach góry lub w sabotażystów, którzy na każdym kroku utrudniają pracę kopaczom. Członkowie obu grup powinni wspierać się wzajemnie, kiedy już odkryją, kto jest po ich stronie. Jeżeli kopacze zdołają przebić tunel do skarbu, otrzymują nagrodę w postaci bryłek złota, podczas gdy sabotażyści odchodzą z pustymi rękoma. Jednak, jeśli kopacze poniosą porażkę, nagrodę zgarniają sabotażyści. Wygrywa gracz, który po zakończeniu trzeciej rundy posiada najwięcej bryłek złota.


Wodny Szlak

Celem gracza jest poprowadzenie swojej rzeki tak, aby jak najwięcej surowców dotarło do swoich miejsc docelowych, musi także odpowiednio rozmieścić porty i łąki. Gracz z największa liczbą punktów wygrywa.

Wodny szlak ma bardzo proste i intuicyjne zasady oraz oferuje możliwość rozgrywki jednoosobowej.


Eksplodujące Kotki

Dla kochających koty i wybuchy

Do Polski zawitał największy bestseller gier oryginalnie wydanych przez kampanie crowdfundingowe. Gra, która jeszcze przed wydaniem stała się hitem. W czym tkwi tajemnica jej sukcesu? No cóż, jeśli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o koty 🙂

Eksplodujące Kotki to napędzana kociakami odmiana rosyjskiej ruletki. Gracze ciągną co turę po karcie, aż do momentu dobrania eksplodującego kota – wtedy nieszczęśnik wybucha i ginie, a gra się kończy. Ale! W talii są też karty, dzięki którym można odwrócić uwagę samobójczego kocięcia, uniknąć go, czy też zmusić przeciwnika do dobrania kilku kart na raz.

Gra z każdą upływającą kolejką staje się coraz bardziej intensywna – im mniej kart pozostaje w talii, tym większe prawdopodobieństwo wyciągnięcia morderczego futrzaka i wywołania wybuchu, po którym pozostanie tylko płonąca kulka kłaków.

Jak grać?
W talii znajduje się kilka eksplodujących kotków. Aby zagrać, połóżcie ją rewersami kart do góry i kolejno ciągnijcie karty do momentu, aż ktoś z Was dobierze eksplodującego kotka. Osoba, która na niego trafi – wybucha. I już do końca gry pozostaje martwa. Przy okazji możecie zagrywać różne karty odwracające uwagę eksplodujących kotków.

Powtarzajcie tę czynność do momentu, aż w grze zostanie tylko 1 gracz. Ta osoba wygrywa grę. Im więcej kart pociągniesz, tym bardziej ryzykujesz, że trafisz na eksplodującego kotka.

Eksplodujesz – przegrywasz

I wypełnia Cię palący sos o smaku smutku.

Nie eksplodujesz – wygrywasz

I wypełnia cię wspaniałość, gratsy, serio.

A pozostałe karty…

zmniejszą ryzyko, że eksplodujesz wraz z eksplodującym kotkiem.

Gra otrzymała nominację 2015 Golden Geek Best Party Board Game oraz może się poszczycić mianem najchętniej wspieranego projektu na platformie Kickstarter –
zebrała prawie dziewięć milionów dolarów przy udziale ponad dwustu tysięcy graczy z całego świata!


Gra Carcassonne, Druga edycja

Planszówka bez planszy? Odwiedź magiczne miasto Carcassonne, w którym zawsze tętni życie, a turyści nigdy nie przestają się zachwycać jego architekturą i okolicą. Taka właśnie jest gra Carcassonne Druga edycja, gdzie planszę tworzą uczestnicy kolejno dokładając kafelki z terenem, który może stać się jego własnością.

Buduj drogi, miasta, rzeki, łąki. Zdobywaj punkty, a za każdy ukończony teren oznacz swoje zdobycze drewnianymi pionkami. Pokonaj przeciwników przejmując obiekty innych graczy poprzez łączenie kafli w jedno wspólne miasto. Zablokuj ruch przeciwnika by przejąć jego miasto. Buduj wieże, targi, warowne mury i zaznaczaj swoja własność kolorowymi podanymi. Myśl strategicznie i nie daj się zaskoczyć!

Gdy wszystkie kafle zostaną wyłożone i stworzą planszę podliczone punkty wyłonią zwycięzcę. Wielopokoleniowa strategiczna gra rodzinna zachwyci swoją formułą zarówno małych jak i dużych graczy. Poza wciągającą rozgrywką, która uczy planowania każdego ruchu i przewidywania posunięcia przeciwnika integruje ona uczestników bez względu na płeć i wiek. Niezliczona ilość niepowtarzających się możliwości ułożenia z kafelków miasta Carcassonne to dodatkowy mocny atut gry.

Złoty Medal Targów Games&Toys – Łódź 2011
Zwycięzca Gra Roku 2001 – Spiel des Jahres 2001 (Niemcy )
Zwycięzca Deutscher SpielePreis 2001 (Niemcy)
Finalista Najlepsza Gra Rodzinna według Games Magazine 2002  


7 Cudów Świata: Pojedynek

Poprowadź swoją cywilizację ku świetności, dbając o jej rozwój militarny i naukowy oraz konstruując niezwykłe Budowle i Cuda.
7 Cudów Świata: Pojedynek to gra dla 2 graczy, która wykorzystuje niektóre z głównych założeń bestselleru 7 Cudów Świata, ale oferuje również nowe wyzwania, specjalnie dopasowane do gry dwuosobowej.

W tej grze istnieją 3 drogi do zwycięstwa:
– dominacja militarna
– dominacja naukowa
– zwycięstwo cywilne.

Gra wprowadza nowatorski sposób dobierania kart, przed grą – układamy je według podanego wzoru, a dobierać wolno nam tylko te, które nie są przykrywane przez inne karty. Wybierając jedną z nich, odkrywamy kolejne, czyniąc je dostępnymi dla mojego przeciwnika, co podczas gry prowadzi do trudnych wyborów i dylematów.
Gracze będą ze sobą rywalizować o karty rozmaitych budowli, próbując blokować ich dostępność przeciwnikowi, a dobierając te, które zapewnią im największe korzyści.
– Zdobywając czerwone karty gracze `przepychają` znacznik konfliktu w stronę swojego przeciwnika, a gdy dotrze on do jego stolicy natychmiast wygrywają grę. Po drodze zdobywają żetony, które dodatkowo spowalniają przeciwnika zabierając mu posiadane monety
– Zdobyte w trakcie gry karty naukowe, zielone, pozwalają nam na kupowanie żetonów rozwoju, dzięki którym wydatnie powiększamy przewagę nad naszym przeciwnikiem
– Dzięki kartom żółtym, handlowym, otrzymywać będziemy więcej monet, które są bardzo cenną walutą w grze, która wydatnie wspomaga nabywanie surowców
– Karty niebieskie, kulturowe, zapewnią nam wyraźny zastrzyk punktów zwycięstwa

– Zagrywanie wszystkich kart będzie uzależnione od posiadania w swoim mieście odpowiedniej kombinacji brązowych i szarych kart zapewniających dopływ niezbędnych surowców do jego rozbudowy
– Jeśli wszystko pójdzie po naszej myśli to na koniec gry w trzeciej erze będziemy mogli także zdobyć karty gildii, fioletowe, dzięki którym będziemy mogli podsumować swoje dokonania zdobywając punkty za określoną gałąź rozwoju, wieńcząc budowę naszego miasta.To jednak nie wszystko, bowiem każdy z graczy rozpoczyna grę także z 4 cudami świata (wybranymi spośród 12 dostępnych), każdy z nich posiada odmienne umiejętności i pomaga rozwinąć się w konkretnej dziedzinie. Można je wznosić podczas gry otrzymując przywileje, ale spośród 8 cudów w grze, tylko 7 zostanie wybudowanych. Spiesz się więc, aby ubiec swojego przeciwnika.
7 Cudów Świata: Pojedynek to dwuosobowa gra o prostej mechanice, która oferuje graczom bardzo wiele ciekawych wyborów, jednocześnie posiadając kilka dróg wiodących do zwycięstwa.Gra otrzymała nagrodę Golden Geek Award, jako zwycięzca w kategoriach `gra dwuosobowa` i `gra karciana`. Zajęła też trzecie miejsce w kategorii `gra roku`, drugie miejsce w kategorii `gra strategiczna`.

Gra otrzymała nagrodę `Gra Planszowa – Nagroda Graczy 2015` przyznaną w wyniku głosowania przez graczy na kanale GameTroll TV.  

 

 

 


Sabotażysta Zaginione Kopalnie

Sabotażysta Zaginione Kopalnie to gra planszowa inspirowana słynną grą karcianą Sabotażysta.

Podczas gdy wykorzystuje idee podstawowej gry, ekspansji i pojedynku, jest także bardzo odmienny. Gracze są podzieleni na dwa klany. Każdy klan zawiera lojalne krasnoludy, samolubne krasnoludy i sabotażystę, potajemnie pracujące dla przeciwnego klanu.
W tej grze gracze mają swój własny pionek, a krasnoludy muszą poruszać się po ścieżkach, aby fizycznie dosięgnąć kart Celu. Teraz są 4 karty celów zamiast 3, a jedna zawiera śpiącego smoka, którego nie chcesz się obudzić.
Karty Celów dają zmienną liczbę punktów, w zależności od wyświetlanych, ale tajnych kart Skarbów.

Sabotaż nie jest już wykonywany przeciwko konkretnemu graczowi, ale bezpośrednio na planszy, grając blokując karty ścieżek lub dodając żetony. W ten sposób sabotaż dotyczy zawsze wszystkich graczy, w tym samego siebie. Żaden gracz nie jest nigdy wyrzucony z gry, ani tymczasowo, ani na stałe.

W przeciwieństwie do Sabotażysty-Pojedynek, karty ścieżek nie muszą być odtwarzane, połączone z własną kartą startową. To oferuje znacznie więcej opcji sabotażu.

Liczba graczy: 3-9 graczy.


Szczęść Boże – Wielka Gra Karciana

Śląsk, początek XX wieku: przenieś się w czasie do epoki lokomotyw parowych i rozkwitu górnictwa. Wciel się we właściciela kopalni, który będzie zarządzać wydobyciem węgla, jego załadunkiem do pociągów towarowych i dostawą do odbiorców. Mądrze zarządzaj górnikami i wypełniaj kontrakty, aby zdobyć jak najwięcej punktów zwycięstwa.

Szczęść Boże – Wielka Gra Karciana jest samodzielną grą, bazującą na wątku swojej popularnej poprzedniczki, gry planszowej Szczęść Boże. Spora liczba nowych koncepcji wprowadzonych do tej gry i ponad 200 kart do dyspozycji powodują, że gra w porównaniu do swojej poprzedniczki nie jest ani odrobinę łatwiejsza, a przy tym wciąż oddaje klimat fascynującego świata górnictwa.

Ilość graczy: 2-4 graczy  


Pandemic: Upadek Rzymu

U szczytu swej potęgi Cesarstwo Rzymskie składało się z terytoriów o łącznej powierzchni ponad pięciu milionów kilometrów kwadratowych. W jego granicach żyło ponad sto milionów ludzi, a na przestrzeni wieków jego uczeni doprowadzili do prawdziwych przełomów w dziedzinie inżynierii, architektury, nauki, sztuki i literatury. W V wieku Cesarstwo straciło stabilność i powoli chyliło się ku upadkowi, z którego miało się już nigdy nie podnieść…

Pandemic: Upadek Rzymu to gra kooperacyjna oparta na znanej mechanice. Uczestnicy jednoczą się, by wspólnie pokonać ważne zagrożenie – plemiona germańskie, które najeżdżają Cesarstwo Rzymskie. Wspólnie musicie doprowadzić do ich wyeliminowania lub zawarcia sojuszu, zanim intruzi rozprzestrzenią się po kraju lub opanują Rzym.

Na czym to polega?
Każdy z graczy otrzymuje kartę postaci z unikalną zdolnością, dającą określony bonus podczas rozgrywki.
Na stół wykładana jest mapa Cesarstwa Rzymskiego. Podczas gry w różnych jej obszarach będą się pojawiali barbarzyńcy – naszym zadaniem jest ich eliminowanie.
Podczas swojej tury gracze mogą przemieszczać się po planszy, umacniać pozycje miast, rekrutować legionistów tam, gdzie występuje większe zagrożenie, a także zawierać sojusze z wrogimi plemionami.
Naszym celem jest wyeliminowanie wszystkich pięciu plemion atakujących Rzym. Aby to osiągnąć musimy zawrzeć z danym najeźdźcą przymierze lub całkowicie usunąć jego przedstawicieli z planszy.

Dlaczego pokochasz tę grę?
Choć oparty na mechanizmie znanym z Pandemii, Upadek Rzymu dostarcza zupełnie innych wrażeń. Wprowadzone modyfikacje zasad, spójny styl graficzny oraz dodatkowe elementy sprawiają, że gra ma niepowtarzalny klimat.

Pandemic: Upadek Rzymu to gra w pełni kooperacyjna. Oznacza to, że gracze mają wspólny cel i współpracują, aby go osiągnąć, walcząc przeciwko mechanizmowi gry. Wygrać mogą wyłącznie wszyscy razem.
Oprócz wariantu podstawowego, w instrukcji znajdziemy modyfikacje umożliwiające podniesienie poziomu trudności. Dzięki temu gra pozostaje wyzwaniem nawet po wielu rozegranych partiach.

Liczba graczy: 1 – 5 osób. 


Aeon`s End

Aeon`s End to kooperacyjna gra karciana oparta o mechanikę budowania talii, w której karty na żadnym etapie nie są tasowane, a zmienna kolejność tur graczy symuluje chaos bitwy. Gracze podejmują znaczące decyzje poprzez zarządzanie swoją talią. Podczas każdej rozgrywki, zmierzycie się z innym Nemezis, z których każdy ma unikalny zestaw umiejętności, zmuszając graczy do stosowania odmiennych taktyk w celu pokonania go.

Ilość graczy: 1-4 graczy.

 

 

 

 

 

 

 


51. Stan Master Set

Świat, który znasz przestał istnieć. Nie ma rządu. Nie ma armii. Nie ma cywilizacji. Bunt komputerów, wojna z maszynami, upadek świata ludzi. Stany Zjednoczone upadły na kolana. Wojna z maszynami trwa od trzydziestu lat. Powoli rosną ośrodki skupiające ludzi i próbujące zdobyć władzę w okolicy. Przejąć kontrolę nad sąsiadami. Zbudować nowy kraj. Nowy, 51. Stan…

51. Stan to gra karciana osadzona w uniwersum Neuroshimy, bestsellerowej gry fabularnej wydawnictwa Portal. Tym razem powraca w nowym wydaniu. Jest to zestaw zawierający 88 kart z gry podstawowej i po 50 kart z rozszerzeń Nowa Era i Zima. Całość została zbalansowana na nowo, aby zaoferować pełną emocji rozgrywkę bez względu na to, które rozszerzenie wybierzesz.

 

Gracze wcielają się w role przywódców jednej z czterech frakcji (Mutanci, Kupcy, Nowojorczycy lub Appalachianie) i próbują rozwinąć swoją potęgę. Budują nowe Lokacje, podpisują Umowy, starają się atakować słabszych sąsiadów, by dostarczyć do bazy Zdobycze.

Mechanika gry opiera się na nowatorskiej regule pozwalającej użyć każdej z kart lokacji w grze na jeden z trzech sposobów – gracz sam decyduje, czy posiadaną kartę (np. Stacji paliw) chce wystawić jako Lokację, czy chce ją napaść i wystawić jako Zdobycz czy też chce z nią nawiązać handel i wystawić ją jako Umowę. Olbrzymia ilość decyzji, jakie mają gracze, bogactwo fabularne, sprawiają, że gra jest nieprawdopodobnie emocjonująca i posiada bardzo wysoki współczynnik regrywalności.

Liczba graczy: 1-4. 


Wsiąść do Pociągu: Europa

Od urwistych wzgórz Edynburga po słoneczne nabrzeża Stambułu, z dusznych alej Pampeluny do wietrznego Berlina – Wsiąść do pociągu: Europa zabierze cię w wielką podróż przez wielkie miasta Starego Kontynentu u progu zeszłego stulecia.
Czy odważysz się przebyć mroczne tunele Szwajcarii? Wsiądziesz na pokład promu przemierzającego Morze Czarne? Wzniesiesz dumne dworce w stolicach imperiów? Następne posunięcie może uczynić cię największym magnatem kolejowym Europy! Pakuj walizki, wołaj bagażowego i wsiądź do pociągu!

Wsiąść do pociągu: Europa to druga część niezmiernie popularnej serii o wielkiej, kolejowej przygodzie. Gracze zbierają karty przedstawiające wagony i używają ich by budować dworce, pokonywać tunele, wsiadać na promy i zajmować trasy kolejowe jak Europa długa i szeroka.
Wsiąść do pociągu: Europa to gra prosta i elegancka, której można nauczyć się w 5 minut. Zapewni dobrą zabawę całej rodzinie, spodoba się też doświadczonym graczom. Niniejszy zestaw zawiera kompletną grę i nie wymaga użycia pierwszej wersji Ticket to Ride.

Ilość graczy: 2-5 graczy.


Pomiędzy Dwoma Zamkami Szalonego Króla Ludwika

Pomiędzy Dwoma Zamkami to owoc współpracy dwóch wydawnictw, Stonemaier Games oraz Bezier Games, łączący najlepsze mechaniki dwóch bestsellerowych gier: Between Two Cities oraz Castles of Mad King Ludwig (wydanej w Polsce jako Zamki Szalonego Króla Ludwika). Pomiędzy Dwoma Zamkami to gra kafelkowa, w której każdy kafelek to komnata zamku. Twoim zadaniem będzie zbudowanie z nich jak najlepszego zamku… a nawet dwóch, i to wspólnie z graczami siedzącymi obok!

Będziesz współpracować z graczem po lewej, by zaprojektować jeden zamek, a z graczem po prawej, by zaprojektować drugi. W każdej turze wybierzesz dwa kafelki z ręki, odsłonisz je, a następnie wspólnie z partnerami dołożysz po jednym do każdego z twoich dwóch zamków. Na koniec gry za każdy z zamków otrzymasz punkty. Twój własny wynik stanowić będzie niższy z wyników z dwóch zamków, które powstały z twoją pomocą – a grę wygra gracz z najwyższym wynikiem. Żeby wygrać, musisz podzielić swój talent i uwagę pomiędzy dwa zamki!

Nowatorska koncepcja gry pozwala na świetną zabawę w grupie od 3 do 7 graczy. Symultaniczne tury sprawiają, że rozgrywka w każdym gronie biegnie równie szybko, a duże, solidne i przepięknie zilustrowane kafelki komnat zachęcą każdego do wspólnej zabawy. To idealna gra na rodzinne spotkania, a także świetna propozycja na rozgrywki w większym gronie znajomych.

W pudełku znajdziecie 147 kafelków komnat zwykłych, 48 kafelków komnat specjalnych, 7 kafelków sal tronowych, 7 kart pomocy gracza, 28 żetonów królewskich sług, 20 kart bonusowych, 7 drewnianych figurek zamków, skoroszyt do liczenia punktów oraz ekskluzywną wkładkę do pudełka renomowanej firmy Game Trayz, dzięki której składanie i rozkładanie gry to czysta przyjemność.

Liczba graczy: 3 – 6 (z wariantem dla 2 graczy).


Small World

Small World to gra, w której gracze prowadzą swoje nacje w świecie, który jest po prostu za mały, aby pomieścić je wszystkie…

Small World, stworzony przez Philippe Keyaerts jako następca jego szeroko nagradzanej poprzedniej gry Vinci, to świat zamieszkany przez różnorodne rasy – krasnoludy, czarodziejów, amazonki, gigantów, orki a nawet ludzi. Każda z tych nacji posyła do walki swoje armie – wszystko, aby zdobyć chociaż odrobinę nowego terytorium i wymazać inne plemiona z powierzchni ziemi.

Niestety, cywilizacje w miarę wzrostu zatracają swoją dynamikę i możliwości rozwoju, dopada je stagnacja a w końcu upadek. Kluczem do zwycięstwa w Small World jest nie tylko wybór spośród 14 ras i 20 specjalnych mocy; najważniejsze to przewidzieć upadek i w odpowiednim momencie wycofać się z danej cywilizacji, udzielając swojego poparcia nowej sile, która rozwinie się na gruzach tych, którzy przeminęli.

Co znajdziesz w Small World:

przepiękne ilustracje utrzymane w bajecznym klimacie fantasy
najwyższą jakość wydania, będącą wizytówką Days of Wonder
czytelne, przystępnie wyjaśnione i zilustrowane zasady gry
warianty rozgrywki dopasowane do 2, 3, 4 lub 5 graczy (zmienna wielkość planszy)
20 specjalnych mocy, co w kombinacji z 14 rasami daje 280 możliwości tworzenia własnej cywilizacji
dynamiczną, płynną rozgrywkę bez przestojów i długiego oczekiwania na swoją kolejkę
losowy dobór nowych cywilizacji, które spowoduje, że każda partia będzie inna od poprzedniej

Cywilizacje pojawiające się w grze składają się zawsze z dwóch elementów – rasy (np. Elfy) i zdolności specjalnej (np. Waleczne). Zarówno zdolności jak i rasy są bardzo zróżnicowane, a w grze możesz pokierować m.in. tak egzotycznymi cywilizacjami jak Bagienne Trolle, Żeglujący Czarodzieje, Handlujące Szkielety czy Latające Ghoule!

Liczba graczy: 2 – 5.


Teotihuacan: Miasto bogów

Przenieś się w czasie do największego miasta w Mezoameryki. Bądź świadkiem chwały i zmierzchu potężnej cywilizacji prekolumbijskiej. Zarządzaj, zdobądź bogactwo, zyskaj łaskę bogów i zostań budowniczym wspaniałej Piramidy Słońca.


W grze Teotihuacan: Miasto bogów, każdy gracz zarz zarządza robotnikami reprezentowanymi przez kostki, których silą rośnie wraz z każdym ruchem. W swojej turze przesuwasz robotników wokół modularnej planszy, zawsze wybierając jeden z dwóch obszarów na kafelku na którym się wylądujesz: jeden oferuje ci akcję (i ulepszenie pracownika), drugi daje ci potężną premię (ale bez bonusu dla robotnika).

Zarządzając swoją siłą roboczą i zasobami, gracze rozwijają nowe technologie, wspinają się po schodach trzech wielkich świątyń, budują domy dla mieszkańców miasta i wznoszą legendarną i zapierającą dech w piersiach Piramidę Słońca w centrum miasta.

Każda gra rozgrywana jest w trzech epokach. Wraz z nadejściem końca epoki Azteków, wysiłki graczy wraz z ich zdolność do wyżywienia swoich pracowników, są oceniane w sumie trzy razy. Gracz z największą sławą jest zwycięzcą.

Liczba graczy: 1-4 graczy.


Cyklady

Wybierz się w podróż do archipelagu Cyklady w czasie złotego wieku antycznej Grecji. Rekrutuj oddziały, buduj okręty, wznoś fortece, konstruuj metropolie, wzywaj mitologiczne istoty i módl się o pomoc do Bogów Olimpu. Walka o doprowadzenie twojego ludu do największej chwały stanie się legendą. Cyclady to gra, w której w ciągu 90 minut gracze będą mogli rozwijać swoje greckie miasta-państwa jednocześnie ostro konkurując i walcząc ze sobą.

Trzeba będzie zadbać o ekonomię, wojsko, flotę, naukę i religię a wszystko to w prosty i emocjonujący sposób. Aby w danej turze móc rozwijać którąś ze sfer swojego państwa trzeba zdobyć przychylność odpowiedniego boga co czyni się w ciekawie skonstruowanej i emocjonującej licytacji. Bogowie pozwalają także na wykonanie odpowiednich dla swojej sfery wpływów akcji. Jeśli gracz chce rozwinąć się militarnie bądź atakować innych graczy, musi zdobyć przychylność Aresa. Jeśli zależy mu na rozwoju filozofii, musi wylicytować względy Ateny.

Grę wygrywa gracz, który jako pierwszy będzie miał 2 metropolie, przy czym można je zdobywać przez podbój, rozwój filozofii i tradycyjnie konstruując. Gra jest przepięknie wydana i łączy prostotę zasad z wyrafinowaniem rozgrywki.

Liczba graczy: 2-5.


Gra o Tron (druga edycja)

Druga edycja gry strategicznej opartej na świetnej serii książek Georga R. R. Martina.

Zaktualizowane drugie wydanie wprowadza szereg ulepszeń urozmaicając czas spędzony przy tej grze planszowej. Zawiera elementy z poprzednich dodatków, w tym porty, garnizony, karty `Dzikich` i oblężnicze, wprowadzając jednocześnie wiele nowych innowacji. Wygodne ekrany graczy będą ukrywać Twoje czyny przed oczami wścibskich graczy, a nowe karty bitewne poszerzą doświadczenia płynące z prowadzenia wojny. To, wraz z aktualnymi grafikami i zasadami sprawia, że czas nigdy nie był bardziej sprzyjający ku temu, aby zasiąść na żelaznym tronie.

Król Robert Baratheon nie żyje, a siedem księstw popada w chaos. Sześć wielkich rodów Westeros rozpoczyna krwawą wojnę o opustoszały Żelazny Tron:

Dom Lannisterów
Stannis Baratheon
Dom Greyjoy
Dom Starków
Dom Tyrell
Dom Martell

Gdy gromadzą się armie, a wściekłość wisi w powietrzu, zniszczenie księstw jest nieuniknione.

Oparta na bestsellerowej serii `Pieśń Lodu i Ognia` autorstwa George R.R. Martina, Game of Thrones – gra planszowa pozwala graczom przejąć kontrolę nad jednym z z wiekich Domów Westeros i zażądać prawa do Żelaznego Tronu.

Zanurz się w grze pełnej sprytnych intryg, rozważnego rozmieszczania sił i dyplomacji. Zasmakuj Pieśni Lodu i Ognia.

When you play the game of thrones, you win or you die.
There is no middle ground. – Cersei Lannister

Na czym to polega?

Pięciu graczy – pięć rodów. Każdy z nich chce zasiąść na Żelaznym Tronie i władać ziemiami Westeros. Królem zostanie ten, który po 10 turach będzie kontrolował największą liczbę regionów zawierających miasta lub fortece.

Każda tura składa się z 3 faz – fazy zdarzeń, rozkazów i akcji. Najważniejsza z pewnością jest faza rozkazów – tutaj w tajemnicy przed innymi graczami wydaje się swoim jednostkom rozkazy (kładąc przy nich żetony z rozkazami, grzbietem do góry) – wtedy też nawiązuje się sojusze, decyduje się, czy zaufać dotyczasowym sprzymierzeńcom, czy też bardziej opłaci się ich zaatakować.

Faza zdarzeń również dostarcza wielu emocji – może przynieść między innymi Mobilizację (czyli rekrutację wojsk), Atak Dzikich na ziemie Westeros lub Starcie Królów – jeden z bardziej emocjonujących elementów gry.

W czasie Starcia Królów odbywa się licytacja na pozycję w 3 obszarach wpływów:

Żelazny Tron (decyduje o kolejności graczy w czasie gry)
Lennictwa – decyduje o wygrywaniu remisów w czasie bitew
Dwór Królewski – reprezentuje siatkę szpiegowską danego Rodu, a w efekcie – siłę rozkazów, jakie można wydawać.

Im bliżej 10 tury, tym więcej sojuszy się rozpada, tym częściej wbijane są noże w plecy. Cóż… gdy gra idzie o taką stawkę, należy spodziewać się po przeciwnikach litości lub skrupułów.

Liczba graczy: 3 – 6 osób.


Horror w Arkham

W trzeciej edycji Horroru w Arkham gracze znów wcielą się w role badaczy prowadzących śledztwo w dręczonym niepokojami mieście Arkham w stanie Massachusetts, podczas gdy niewyobrażalne zło czaić się będzie na granicy czasu pod cienką zasłoną egzystencji. Czy zaryzykują swoją poczytalność, aby rozwikłać niebezpieczną tajemnicę?

Wszechogarniającej ciemności przeciwstawi się dwunastu badaczy – każdy ze swoimi wyjątkowymi umiejętnościami i sposobami na powstrzymanie wzbierającej nad miastem grozy. Poza umiejętnościami i tłem fabularnym każda z postaci otrzymuje także swój zestaw startowy – teraz to gracz decyduje, jak przygotować swojego badacza na potworności, które go czekają.

Podczas każdej rozgrywki w trzecią edycję Horroru w Arkham gracze wezmą udział w jednym z czterech scenariuszy, rozgrywających się w mrocznym i pełnym niebezpieczeństw mieście. Każda przygoda zaprowadzi ich na granicę szaleństwa, a nierzadko także poza nią.

W każdym scenariuszu badacze będą desperacko walczyć o kolejne wskazówki, które pozwolą im popchnąć fabułę do przodu. Jednak agenci mrocznych sił nie poddadzą się łatwo i będą szerzyć zagładę, aby zniweczyć plany graczy. Co więcej zagłada nie tylko spowalnia badaczy i przeszkadza w wykonaniu zadania, ale także może doprowadzić scenariusz do mniej szczęśliwego dla świata końca.

Tym razem, aby powstrzymać zagładę, nie wystarczy po prostu po zamknąć bramy do innych wymiarów. Na początku każdej rozgrywki główny cel scenariusza nie będzie znany, ale wraz z postępem śledztwa do kodeksu dodawane będą kolejne karty archiwum. Każda z nich wprowadza do gry nowe cele, których wykonanie przybliży badaczy do zwycięstwa. Zebrane wskazówki pomogą odkryć pozytywne karty archiwum, podczas gdy rosnąca zagłada doprowadzi nie raz do odkrycia kart archiwum, które nigdy nie powinny ujrzeć światła dziennego. Każdy wybór graczy i każde wydarzenie w grze popchnie badaczy do przodu na ścieżce scenariusza i otworzy nowe możliwości osiągnięcia celu.

Rozgrywka w trzecią edycję Horroru w Arkham przeprowadzana jest w serii rund, na które składają się cztery fazy:

-faza akcji
-faza potworów
-faza wydarzeń
-faza mitów

W fazie akcji badacze mają szansę na poznanie tajemnic Arkham. Mogą poruszać się po mieście, atakować potwory, odkrywać wskazówki i wykonywać inne akcje. Miasto jest zbudowane z dwustronnych kafelków, ułożonych inaczej w zależności od rozgrywanego scenariusza.

Badacze mogą swobodnie poruszać się po mieście, muszą jednak pamiętać, że za każdym rogiem może czaić się potwór, a wiele miejsc oferuje także inne tajemnice. Pokonywanie potworów będzie kluczowe dla postępu gry, jednak bez poświęcenia czasu na zdobycie wskazówek i nowego ekwipunku nie ma co myśleć o mierzeniu się z wynaturzeniami z innych wymiarów.

Po wykonaniu akcji badaczy gra przechodzi do fazy potworów, która obudzi do życia najgorsze koszmary rodem z dzieł Lovecrafta. Potworne kreatury swobodnie przemierzają miasto, atakując badaczy, budząc grozę i zadając bardzo realne rany. Gracze Horroru w Arkham LCG na pewno już dostrzegają podobieństwo do analogicznej fazy gry karcianej i drżą na samą myśl o koszmarze, jaki czeka ich badaczy w grze planszowej.

Tuż poza granicą naszego wzroku żyją niewyobrażalne wynaturzenia z innych światów, które długo pozostawały niezauważane przez ludzi. Rosły w siłę tak długo, że teraz nie można ich już zignorować, na każdym kroku czai się niebezpieczeństwo, którego sam widok może pomieszać zmysły i doprowadzić do szaleństwa. Czy starczy Wam odwagi, aby uratować świat?

Liczba graczy: 1-6 graczy.


Brzdęk! Nie drażnij smoka

Doskonale znacie ten motyw. Bohater dociera do leża potwora… cicho, cichutko, na paluszkach… wszystko idzie zgodnie z planem. Nagle jeden fałszywy ruch, drobna nieostrożność i BRZDĘK! Potwór się budzi, a nasz bohater znajduje się w poważnych tarapatach!

W Brzdęku wcielamy się w podobnych mu włamywaczy, którzy mimo usilnych prób bezszelestnego przemierzania podziemnych korytarzy, niechybnie rozdrażnią wielkiego, czerwonego smoka…

Nie drażnij smoka
Gier w klimacie fantasy nie brakuje. Zazwyczaj nasi bohaterowie w takich grach prężą muskuły i po pewnym czasie niestraszny im już żaden przeciwnik.
Nie w Brzdęku! Tu wprawdzie też awansujemy bohatera, jednak mechanika tworzenia talii pozwala nam wzbogacać się o coraz to lepsze karty broni, magicznych przedmiotów, towarzyszy i sprytnych trików.

Mimo to, cokolwiek byśmy nie uczynili, nie damy rady stawić czoła smokowi. Przeciwnie, korzystanie z niektórych dobrodziejstw znalezionych w lochach może tylko przyśpieszyć i tak nieuchronne zdenerwowanie przerośniętego gada!
Dzięki temu, Brzdęk! daje graczom kompletnie unikalne doświadczenie gry łotrzykiem. Zastanówcie się, czy kiedykolwiek w innej grze fantasy mieliście sposobność rzeczywiście wczuć się w klimat tej profesji? Owszem, mamy złodziejaszków w prawie każdej grze tego typu, ale czy rzeczywiście sprawia to, że czujecie jakbyście przemykali się w cieniu?

Stąpaj ostrożnie
W Brzdęku naprawdę stąpamy powoli i spokojnie, zaciskamy zęby, kiedy spowodujemy niepotrzebny hałas i usłyszymy niski pomruk budzącego się smoka. Ładujemy do plecaka nowe skarby i walczymy z chciwością, która każe nam zejść jeszcze głębiej…
Prostote zasady i piękne grafiki sprawiają, że to świetna gra rodzinna, natomiast ciekawe wybory i niebanalny miks mechanik powodują, że Brzdęk! cieszy się zainteresowaniem również wytrawnych, bardziej zaawansowanych graczy.

Nic zatem dziwnego, że od momentu premiery nie znika on z czołówki `najgorętszych gier` serwisu Board Game Geek. Trudno się dziwić, że gdzie się nie pojawi, wyprzedaje się na pniu, a w dorocznym konkursie, którego stawką jest nagroda Golden Geek otrzymał aż pięć nominacji (w kategoriach: gra roku, gra rodzinna, gra innowacyjna, gra karciana, gra tematyczna).

Liczba graczy: 2 – 4 osoby.

 

 


Wyspa Skarbów: Złoto Johna Silvera

Wyspa skarbów to gra, podczas której bierzecie udział w ekscytującym poszukiwaniu ukrytego skarbu. Jeden z graczy wciela się w kapitana Długiego Johna Silvera. Tylko on wie, gdzie został ukryty skarb. Na jego nieszczęście, załoga postanowiła go uwięzić i przywłaszczyć sobie majątek! Aby tego dokonać, zdradzieccy piraci, czyli pozostali gracze, przesłuchują Długiego Johna i przekopują wyspę. Ten musi ich zwodzić i w odpowiednim momencie zbiec z więzienia, by zabezpieczyć swój skarb, zanim położy na nim łapy zbuntowana załoga!

Dlaczego pokochasz tę grę?
To wyjątkowe połączenie gry przygodowej z elementami blefu. Każdy z graczy, niezależnie od otrzymanej roli, będzie musiał działać w taki sposób, by nie zdradzić pozostałym zbyt wiele ze swoich planów.
Dzięki dwóm rodzajom dostępnych ról gracze mogą sprawdzić się w różnych sytuacjach i sposobach prowadzenia gry. John Silver pozornie ma mniejszą kontrolę nad sytuacją, musi więc sprytnie wykorzystywać swoje możliwości. Z kolei piraci, dzięki unikalnym zdolnościom, analizie sytuacji i podejmowanym na bieżąco decyzjom, czynią każdą rozgrywkę wyjątkową.
Choć w grze nie ma minutnika odliczającego czas, wszyscy dobrze wiedzą, że jego upływ działa na ich niekorzyść. Analizując dane musimy być szybsi od pozostałych uczestników, a gdy do gry wkracza sam John Silver, tempo staje się jeszcze bardziej odczuwalne.

Liczba graczy: 2 – 5 osób.


Nemesis

Nagle wybudzasz się z hibernacji. Gdy powoli odzyskujesz świadomość i kontrolę nad własnym ciałem, przypominasz sobie, że jesteś na statku kosmicznym `Nemesis`. Podróżujesz na Ziemię z górniczej planety Dantis umiejscowionej w systemie planetarnym Trappist-1. Zaskoczony i zaniepokojony zdajesz sobie sprawę, że komputer wybudził Cię w trybie awaryjnym tuż przed ostatnim nadprzestrzennym w kierunku Ziemi. Zaniepokojony, stanem statku i załogi, żądasz od komputera pokładowego więcej informacji. Na odpowiedź czekasz zdecydowanie zbyt długo, ale w końcu dane zaczynają napływać. Nie wiesz nic odnośnie statku, a stan całej załogi wydaje się być w porządku… całej, poza jedną osobą. Serce natychmiast skacze Ci do gardła…

Nemesis jest grą przygodową typu `survival horror` przeznaczoną dla od 1 do 5 graczy. Gracze wcielają się w rolę członków załogi kosmicznego transportowca `Nemesis`, który po wykonaniu swojej misji obrał kurs powrotny na Ziemię.

Nagle wydarzyło się coś, co na stałe odmieni los tej misji – komputer statku uruchomił procedury awaryjne: zatrzymał `Nemesis` i przywrócił świadomość załodze.

Wciąż odurzeni zbyt szybkim wybudzeniem próbujecie dowiedzieć się, co spowodowało ten alarm. Sprawdzacie stan załogi i okazuje się, że biomonitor jednego z członków załogi nie wysyla żadnego sygnału. Sprawdzacie stan statku i odkrywacie, że poza uszkodzonymi silnikami, będziecie musieli jeszcze manualnie ustawić cel podróży. I nie jest to ostatnie z waszych zmartwień…
… bo na pokładzie znajdują się Intruzi.

Dopóki procedura awaryjna jest aktywna, możecie zapomnieć o powrocie do domu.

Nemesis jest grą kooperacyjną, której głównymi motywami są blef, zdrada i to, co uwielbia każdy fan gatunku survival horror – przygoda pełna niebezpiecznych spotkań i trudnych decyzji.

Ilość graczy: 1 – 5 osób.


Boss Monster

Gra zainspirowana klasycznymi grami komputerowymi…

Boss Monster to samodzielna gra karciana, która rzuca graczy w wir niezwykłych przygód. Mają zmienić się w złoczyńców rodem z gier wideo i zbudować zabójcze podziemia.
Gracze rywalizują starając się zwabić i zniszczyć jak największą liczbę poszukiwaczy przygód.
Ale uwaga! Muszą stworzyć podziemia tyleż atrakcyjne, co śmiercionośne, inaczej słabowici bohaterowie gotowi ich pozabijać!

Ilość graczy: 2-4 graczy.


Jednym słowem

Laureat tegorocznej nagrody Spiel des Jahres 2019 dla najlepszej gry roku 2019!

Jak przekazać komuś podpowiedź, aby była ona trafna, niepowtarzalna i na dodatek złożona tylko z jednego słowa? Już niebawem będzie okazja, żeby się przekonać!
Jednym słowem to gra skojarzeniowa oparta na współpracy. Podczas zabawy losowane jest słowo, do którego podpowiedzi będziemy musieli wymyślać. Ale uwaga: każdy z nas będzie mógł użyć tylko jednego słowa!

Na czym to polega?
Wybrana osoba siada po jednej stronie stołu – to ona będzie zgadującym. Pozostali gracze będą musieli przekazać jej podpowiedzi.
Kiedy zostanie wybrane hasło do przekazania, każdy z uczestników (oprócz podpowiadającego) w tajemnicy zapisuje na specjalnej karcie własną podpowiedź. Co ważne: musi ona składać się tylko z jednego słowa. Podczas podejmowania decyzji, co napiszemy, warto mieć na uwadze to, co mogą wymyślić inni gracze, bo jeśli słowa się powtórzą, zostaną odrzucone zanim zobaczy je zgadujący.
Podpowiedzi najpierw są ujawniane w grupie – gracze wspólnie eliminują powtarzające się hasła oraz te, które są nieregulaminowe.
Hasła, które przejdą selekcję prezentowane są zgadującemu, który ma dokładnie jedną próbę na odgadnięcie.

Ilość graczy: 3 – 7 osób. 


Odjechane Jednorożce

Stwórz armię jednorożców. Zdradź przyjaciół. Od dziś jednorożce są Twoimi przyjaciółmi.

Odjechane Jednorożce to strategiczna gra karciana pełna śmiechu, destrukcji, interakcji i… jednorożców!

Na samym początku otrzymujesz kartę jednorożka. Uroczo, prawda? Ale nie przywiązuj się do niego zbytnio, bo nie o jednorożki chodzi w tej grze. Twoim zadaniem jest zbudowanie unikalnej armii dorosłych jednorożców.

Zbuduj armię tak szybko, jak to możliwe, albo zgiń z ręki Twoich tak zwanych przyjaciół. Możesz być pewien, że wykorzystają każdą okazję, aby Cię zniszczyć. Sam też możesz to robić, podrzucając im do stajni specjalne karty kar z nieprzyjemnymi efektami.

Zwycięża gracz, który jako pierwszy umieści w swojej stajni wymaganą liczbę jednorożców. Aby wygrać, należy umiejętnie wywoływać i łączyć ze sobą efekty na kartach, jak również mądrze wybierać cele, które będziemy atakowali.

Liczba graczy: 2 – 8 osób.

 

 

 


Kroniki Zbrodni

Kroniki zbrodni to innowacyjne połączenie gry planszowej, aplikacji i wirtualnej rzeczywistości. Gracze wspólnie prowadzą dochodzenie i starają się rozwikłać wielopoziomowe sprawy kryminalne, które doprowadzą ich do wielkiego finału. Tradycyjna plansza i karty przedstawiają lokacje, napotkane osoby czy dowody rzeczowe. Prosta w obsłudze aplikacja wprowadza do gry dowolność w prowadzeniu śledztwa i pozostawia graczom ogromne pole do popisu. Sama wizyta na miejscu zbrodni to możliwość zanurzenia się w wirtualnej rzeczywistości i obejrzenia lokacji z perspektywy 3D!

Niespodziewany telefon od komisarza nie wróżył niczego dobrego. W Hyde Parku znaleziono ciało młodej kobiety, ale to był dopiero początek kłopotów. Londynem wstrząsnęła fala tajemniczych zbrodni, a ich przyczyny wydają się sięgać znacznie głębiej niż można to sobie wyobrazić. Wciel się w rolę członka specjalnej grupy dochodzeniowej i przeżyj przygodę rodem z najlepszych powieści kryminalnych!

Ten tytuł to kooperacyjna gra detektywistyczna, która okazał się jednym z największych hitów portalu Kickstarter ostatnich miesięcy. Odpowiedzialna za jej produkcję firma Lucky Duck Games zgromadziła na jej ufundowanie blisko 800 tysięcy dolarów od ponad 9 tysięcy wspierających! Gdyby tego było mało firma podpisała umowy na kilkanaście lokalizowanych wersji językowych, w tym polską.

Podstawowa wersja gry oferuje 6 śledztw – jedno szkoleniowe i pięć pełnych. Trzy z nich tworzą swoistą kampanię, a dwa są zupełnie osobnymi historiami.

Liczba graczy: 1 – 5 osób.


Kowale Losu

Zostań  bohaterem, walcz z legendarnymi potworami, zdobywaj mityczne artefakty gromadząc punkty chwały za swe czyny. Pozwolą one na dokonywanie zmian ścianek na Twoich kościach, wymieniając gorsze na lepsze, zdobywając nowe umiejętności.
Każdy gracz na początku gry otrzymuje takie same zestawy dwóch różnych kości. Jedna z nich bazuje na złocie i odłamkach słońca, a druga na złocie, odłamkach księżyca i punktach chwały. Oznacza to, że wszystkie zasoby gry znajdują się już od samego początku w rękach graczy. W trakcie rozgrywki będziemy je jednak przebudowywać i dostosowywać do naszej strategii. Już od pierwszych rund będziemy czuli, że nasz zestaw wymaga pewnych ulepszeń…